nukilan khas untuk awak....


Assalamualaikum....


alhamdulillah..masih mendapat nikmat daripada Allah...


nukilan ini khas untuk 'awak'

saya hormati awak...
saya sayang awak...


saya hormati ketegasan awak..
tapi..kalo boleh janganla terlalu tegas dalam semua hal...
kadang-kadang awak perlu berlembut..
lembut tidak bermakna lembik..

saya tau awak garang...
tapi janganla terlalu garang..
hingga semua orang takut...
nanti..bukan orang takut..
orang makin membenci..

saya tau awak serious orangnya..
tapi jangan la senyum pun susah...
senyum kan sedekah..
senyum kan bagus..
nanti awak nampak lagi muda..

saya tau awak sensitif..
tapi janganla hal kecik pun nak terasa..
ala..hal kecik je..
bukan awak rugi apa-apapun..

saya tau awak bukan pemarah..
tapi janganla sesekali menampakkan awak begitu..

saya tau awak kadang-kadang naik angin sebab perkara yang perlu...
tapi lagi baik awak bersabar dan fikir dari semua sudut sebelum apa-apapun..
kalau terburu-buru nanti mungkin awak akan tersalah langkah atau buat keputusan yang tidak berapa bijak...
dan..menyesal..

akhir sekali..
awak kena sentiasa muhasabah diri..
hari ini perlu lebih baik dari semalam..
hari esok perlu lebih baik dari hari ini..

mohon kepada Allah agar sentiasa mendapat rahmatNya..
mohon agar Allah sentiasa membantu kita untuk menjadi muslim yang sejati..


saya rasa setakat itu sahaja dari saya khas buat awak...

wasalam...



About this blog

Pages

tentang diriku

Followers

Powered by Blogger.

cellalu


ShoutMix chat widget